Garantie en retourneren
Algemene informatie over het retour- en garantiebeleid van Van Vugt Event Products. U kunt om diverse redenen de keuze maken uw bestelling of een deel van uw bestelling te retourneren. Voor iedere reden geldt een aparte retour procedure. Leest u dus goed deze pagina door om misverstanden en vertragingen te voorkomen.
14 dagen zichttermijn
Bij Van Vugt Event Products heeft de klant voor alle bestellingen een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in het bezit van de klant is. Na het verstrijken van de 14 dagen is de koopovereenkomst een feit. Tijdens deze termijn zal u zorgvuldig moeten omgaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u het product wenst te retourneren, zal het product met alle geleverde toebehoren en –indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan Van Vugt Event Products retour gestuurd moeten worden, conform de door ons verstrekte instructies.
1. Artikel defect ontvangen
Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling gewoon weigeren. Neem vervolgens zo snel mogelijk contact op met ronnie@vvep.nl of 0031(0)412-481740. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd of het product is kapot gegaan binnen de zichtperiode van 14 dagen dan kunt u de zending in overleg gratis naar ons opsturen.
2. Artikelklacht melden
Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Van Vugt Event Products.
Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.
Vaak vind je voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk. Vind je in de gebruiksaanwijzing geen oplossing voor jouw klacht, meld je klacht telefonisch of per e-mail en we nemen direct contact met u op. Voor een snelle afhandeling vragen we je de factuurgegevens toe te voegen.
Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld wanneer je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.
Meld je klacht telefonisch of per e-mail en we nemen direct contact met u op. Voor een snelle afhandeling vragen we je de factuurgegevens toe te voegen.
3. Garantieperiode
Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en onze algemene voorwaarden. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.
Ten minste 1 jaar garantie
Van Vugt Event Products geeft minimaal 1 jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt.
Fabrieksgarantie
Van Vugt Event Products geeft standaard 1 jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
4. Reparatiekosten
Binnen garantie
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Van Vugt Event Products BV.
Buiten garantie
Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.
Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
• beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
• normale slijtage en/of
• beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
5. Reparatieperiode
Vanaf het moment dat een te repareren artikel bij de servicedienst is, duurt het maximaal 21 dagen tot je jouw artikel gerepareerd in huis hebt.
Als het artikel niet gerepareerd kan worden, informeren we jou binnen deze periode over de verdere afhandeling.
6. Bestelling omruilen binnen de zichttermijn
Bent u niet geheel tevreden met uw aankoop, dan kunt u deze producten uiteraard ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet en niet beschadigd is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Producten die beschadigd zijn of zijn gebruikt komen niet voor ruilen of restitutie in aanmerking. De bestelling dient in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour gestuurd te worden binnen 14 dagen op uw kosten naar:
Van Vugt Event Products BV
De Kazematten 20
6681 CS Bemmel, Nederland